25.10.2022 Hämeenlinna N2 - KaLe

OTTELURAPORTIN TARJOAVAT:

KaLe ryösti arvokkaat pisteet Hämeenlinnasta

Kalevan Lentopallolla oli hieman normaalista poikkeava tiistai-ilta, sillä joukkue matkusti 2-sarjaotteluun Hämeenlinnaan. Arkipeli ei kuitenkaan joukkuetta häirinnyt, vaan tamperelaiset lähtivät matkaan hyvillä mielin ja voitto mielessä.

Ensimmäisessä erässä KaLe piti aluksi Hämeenlinnaa mukana pelissä lukuisilla virheillä. Pinja Siekkeli otti kuitenkin suurta roolia myös omien pisteiden teossa, ja peli pysyi tasaisena. Passari Emma Jussilan syöttövuoro käänsi erää selkeästi KaLe:n eduksi ja neljä ässää vauhdittivat vieraat johtoon. Eerika Vierula vei Kale:n 17-11-johtoon, eikä Hämeenlinna kyennyt vastaamaan tamperelaisten tykitykseen. Lopulta Pinja Lepola päätti erän KaLe:n eduksi 25-18.

Toinen erä oli hieman tasaisempi ja Hämeenlinnakin alkoi löytää tehoja omaan peliinsä. KaLe pelasi kuitenkin vahvasti, ja neljän pisteen putki tilanteesta 8-7 vei vieraat mukavaan johtoon. Kotijoukkue nousi vielä pisteen päähän Karoliina Silokankaan kavennettua taululle lukemiksi 15-16, mutta KaLe vastasi viidellä perättäisellä pisteellä ja erä oli pitkälti ratkaistu. Siekkeli teki tärkeitä pisteitä erön lopussa ja Hämeenlinnan virhe sinetöi loppulukemat 25-19 KaLe:n eduksi.

Kolmas erä alkoi tasaisena, kunnes Siekkeli, Emmi Lounasranta ja Jutta Majuri tehoilivat KaLe:n viiden pisteen johtoon tilanteessa 13-8. Tamperelaisryhmä jatkoi vakuuttavia esityksiä läpi erän ja Hämeenlinna sortui virheisiin. Piste-ero kasvoi vähitellen erän edetessä ja lopulta kuuden pisteen putki Essi Kokemäen johdolla päätti erän ja ottelun selvin numeroin KaLe:n eduksi.

KaLe voitti erätaukoineen 70 minuuttia kestäneen kamppailun puhtaasti 3-0 (25-18, 25-19, 25-14) ja ryösti Loimua-areenalta tärkeät kolme sarjapistettä. Tehotilastossa Siekkeli kuittasi kärkipaikan 14 pisteellä, Helmi Kuusisto nakutti yhdeksän ja Jussila seitsemän pistettä. Hämeenlinnan tehokkain oli Laura Sinkkonen 10 pisteellä.

KaLe keskittyy lähitulevaisuudessa harjoitteluun, sillä seuraava ottelu on ohjelmassa vasta 10.11. Silloinkin pelipaikkana on Hämeenlinna, mutta vastassa on seuran nuoremmista pelaajista koostuva joukkue. Kaukajärvellä pelataan seuraavan kerran 20.11. LP Kangasalaa vastaan.